makan cermin kehidupan

Posted: 06/12/2011 in Uncategorized

apekah tajuk entry macam ni.. what the Helly laa kan..actually..itu adalah betul.. yg sebenar-benarnye.. cara kita makan tu mencerminkan kehidupan sebenar kita. maksud aku, bukan social life or extra , extra.. tp lebih kepada penjagaan kesihatan kita. even entry kali ni, macam ak ni doktor gastronomy la pulak kan.

acctualy, td ade buat pemeriksaan Iridology test. peperiksaan td , adalah Fail.. eceh..xde lah.. buat kat Farmasi bawah ni je hah.. biasalah..dah ade test2 ni, kene lah beli produk die kan.. even gadis kecik molek tu xde niat memaksa aku beli produk die kan, tp sebb ak pnah bace tentang produk Enerflex ni bagus, aku pon belilah.. dua kotak okey..2 kotak. even ade try supplemen Blackmores, eh Blackmores bagus jugak.. mahal sikit je, tp makan pil2 ni, kengkadang aku terlupa. miss sekali xpe..tp ak memg dah berkali2 miss. Kebetulan nk beli supplement lebih kepada drink mcm oat & soya. kalau susu kambing ke susu lembu ke, sumpah aku x minum.. cukup lah skali aku minum Hi-Goat ..mak aku punye laa promote, dok kate sedap-sedap.. try laa jugak.. bukan secawan.. tp sesudu.. hahaha. memg x boleh go-on… tp sekarg hi-goat dah ade perisa choc.. tp still x beli jugk…lol..

nah..ini die , 2 kotak yg aku rase akan berbaloi nanti.. okey.. berbaloi.. @_@.. exsyen laa pulak, siap beli 2 kotak.. padahal x taw , sedap ke x.. sebb 1 kotak selalunye RM88.. tp td ade less 25%.. aku belilah 2 kotak kn… How about the taste?? yucksss… it’s soya..soya mentah.. maksud aku, masih ade kacang soya yg dibuat air soya, tp x cukup masak.. tp bila dah abes secawan tu, sedap lah kan.. x sabar untuk hari esok..nk minum lagi secawan.. ^_^..

Hasil ujikaji Iridology td, membuktikan aku ni agak susah untuk membuang.. yes..absolutely.. seminggu tu, kadang2 cuma 2-3 kali je.. makan banyak..tp x buang.. apekah hasil dalam perut aku tu..juz imagine & wondering.. test td, kite boleh check melalui mata.. yess mata.. aku pon td takut je bile die nk buat checkup..takut kene injection ke hape… die juz suluh mata kite dgan torch light, & snap retina mata.. owh..i found my eyes is dark hazel..itu bukan kisah nye.. tp bile lihat sedalam2 nye mata aku tu macam ade calar balar..aku x taw nk cakap macm mane.. tp sgt kegelian… klw tgok dgan mata kasar memg x nmpak kot.. 2-2 mata check memg ade perbezaannya.. klw nk tau cmne hasil yg aku buat tu, korg g laa check sendiri…

ini cara die check mata aku td..dok suluh2 pkai torch light… aku risau je flash camera tu, dekat sgt ngan mata..hahaha..

yg ni pulak carta Iridology.. kat situ nmpak bahagian mane yg sakit.. td bile check, ak lebih kepada bahagian tengah yg dekat ngan retina tu.. Colon,kidney & stomach.. yg lain sihat alhamdulillah buat mase ni… jantung pon okey lagi…. nmpak sgt aku x jaga pemakanan kan.. main bantai je ..dengan x makan sayurnye.. makan buah jarang… minum air masak pon kurang.. no wonder laa susah nk buang.. lemak toksin pon seronok lompat2 kat perut kan..

diz one is not my eyes.. aku x taw lah mate sape..tp inilah hasil tangkap gambar iridology tu…

untuk lebih lanjut, boleh check kat website ni..

http://www.myhealthdriver.com/clinicalstation/iridology.html

serius, ak nye td, xde lah seteruk gmbar2 tu.. ngeri….

Comments
  1. asharaimi says:

    weh…bkn calar-balar…tu kawah mata nmnya wehuu…
    wah…apakah Iridology tue…sungguh Ideology ko skrg nih… 😛
    tmpt2 mne je yg ada buat check up mcmnih.

  2. melacolea says:

    ak check kat farmasi bwh office aku ni.. mta aku pon ade gak cmtu..tp xde lah smpai berkawah2.. so ak msih normal…hehehe.. klw check iridology ni, diorg boleh tau kite ade sakit ape.. mcm asma ke, buah pinggang ke..tgok jantung kite ok ke x.. semua kan saraf kat mata kan… tu yg boleh nmpk.. klw sakit teruk, haa tu yg berkawah2.. mata kasar, memg nmpak elok..tp, bile kite check pakai camera khas die tu, haa kau..amik… kdg2 kite x perasan klw kite punye penyakit tu dah serius… boleh contact no ni 012-651 6178 Cheng Yuin Thing

  3. asharaimi says:

    woo…scary plak…lau lg bsr kawah tu means ada la penyakit tu yek.
    rajen juga ko explore menda2 gini.

  4. melacolea says:

    free je check nye….klw bayar, x nak aku.. hahahaha

Leave a Reply

