I have a dream….

Posted: 01/12/2011 in Uncategorized

” I have a dream..

A song to sing..

To help me cope..with everything..

If u see the wonder..

Of a fairy Tale..

You Can take The future..even if u fail….

owh… i love this song so much.. mase aku sekolah menengah.. rase nye form 1 kot… mak aku beli cd player..kire sebelum tu zaman baru ade cd player… before cd player tgok tape player.. kene sewa tape.. sebab nk beli kan mahal.. so, kat parit raja tu ade kedai sewa tape… cd pertama yang aku beli ni haa.. cd westlife..lagu2..dok hari2 nyanyi ngan adik aku si Amin ni..dok melalak hari2 sampai hafal.. balik je sekolah… nah.. g melalak… mak aku pon rase macam nk letupkan je cd player tu.. dlu dok bising..anak2 kecik lagi kan..rumah macam kapal karam.. dengan aku , amin & Nini suke main bawah meja..men pondok2.. susun bantal sofa jadi rumah… mak balik kije memg jeritan die boleh melanton smpai ke jalanraya…pasu2 kat rumah pon banyak pecah sebab dengar mak jerit.. hahaha.. x puas main sepah dalam rumah.. main korek2 tanah pulak.. disebabkan mak malas nk kemas rumah xnak bagi kitorg buat sepah kan.. mak buat khemah kat luar rumah.. ” nah..ko nk buat sepah dalam ni jer”..bile pikir lucu.. tadi nmpak gmbar aku punye bekas majikan dengan anak bujang die yg sorang tu… main sepah2 dalam rumah..memg sebijik lah kitorg zaman kanak2..it’s really funny!! seriously..memg cute klw gitu.. klw nk diikutkan sekrg, budak2 nye , celik je mata,cari laptop, cari henfon dlu.. xdenye nak main pondok2 ke hape..

Untunglah adik aku yg lagi 2 orang tu.. mane lah die tau nk susah payah tolong mak aku tanam pokok ke, kemas rumah, main pondok2 ke.. ni dok rumah je..masing2 memerap dlm bilik.. dok online.. yang sorg lagi , x puas online, mengadap astro.. xpuas mengadap astro, mengadap novel.. tu je lah kije depa.. ni kakak & abang diorg, xde pon camtu.. nk mintak mak, nk tu, nak ni, pikir mak kiteorg xdok duit.. laa ni.. xdpt , muncung boleh sangkut hanger..

Zaman dah berubah.. teknologi dah maju.. yess.. absolutely.. laa ni kan.. dah nak bau2 nasi minyak diri sendiri.. ecewahhhh… aku ade jugak dok belek2 wedding gown.. yolahh..mesti laa berangan nk jadi princess kan.. katenye.. dah ade perasaan ke arah itu!!! sungguh aku sendiri x percaya!!!! aku dah berkenan dengan color itu.. yes..color yang itu.. yang macam buruk2 tu kan.. Yellow Mustard… entah kenape & memg dah lame perasan…aku lebih berkenan dengan color2 yg agak buruk & vintage.. mata aku lebih terarah dengan color macam tu.. it’s really sweet..macam yang ni..

color die memg dah menarik dah..tapi kalau dah size aku memg agak x sesuai dengan tersekat dekat tengah2 breast tu kan…

This one is awesome!!!

woooo..so fall in love with diz color..lah kan…..the theme is must be ..^_^

tadaaa!!!

p/s: macam lah aku putih melepak nak pakai color terang benderang macam ni.. @_@

2nd choice is: ROYAL BLUE!!!

Kate Middleton pon wearing diz color.. she’s look goergous.. ye laa..padan lah die yg kawen dgn kerabat Diraja kheeenn..but i adore with this songket…turn your eyes down..

cantik kan… kemelayuan gitu….

3rd choice : Pink Guava

groom aku nnti mesti xnak pakai diz color.. it’s toooo Jambu… name pon Pink Guava… ekekekekeke

Comments
  1. asharaimi says:

    da mcm nm air plak pink guava hehehe…Kaler Blue royal tu chantek lg2 songket tu. kt KL susah nk dpt persalinan songket kt butik. Yellow pun chantek…menyerlah kalernyer…lau shoot outdoor nnt gmbo mmg nmpk awesome sbb terang. Pilih kaler yg terang2 nnt gmbo nmpk chantek.

    Wah…br ko taukn cane rs bila dah nk kearah gerbang perkahwinan. Mesti x sbr2 nk pakai nju kawen suma tu kan hihiii 😉

    • melacolea says:

      hahaha… ak dah meroyan nk search2 baju pgntin ni.. nk tgok jugak mane yg up to date… tp ak memg kesukaan dgn color yg buruk2 ni sha.. ntahnye knape la…tq atas cdgn ko.. ak ni pkai terg2, klaw kulit aku terang macm ko jugk xpe sha…. kang dgn muke aku skali jadi kelabu..hehehe

      • asharaimi says:

        Dun worry…nnt da kene make up 10 inci + flash camera n lighting sumer tu cnfirm shinning x nmpk kelabu nyer… 😉

  2. fiza says:

    wahaha..ko cerita pasal khemah ko..terus terbayang kat mata aku khemah tepi rumah ko tu..hehe..kaler kuning tu cantekla..aku baru nk cop songket biru tuh..ko dah cop dulu..heheh..tunang dah pink..kawen tak nak pink lg kut..eh..pandai2 aku je nak mengomen untuk tema wedding ko..haha..

    • melacolea says:

      hahaha… tu laa kan.. aik? nk jugk kaler biru? kalau org lelaki ni, kalau cakap biru, die cume tau biru..tp kalau perempuan ade banyak..ade biru muda, biru laut, turquoise , royal blue, eh..mcm2 blue.. belum merah lagi, merah darah, merah magenta, merah jambu.. hahaha.. ko nk yg mane ni?

  3. fiza says:

    aku nak kaler biru cam songket kt atas tu..heheh..

Leave a Reply

